Для батьків

ЯК ЕФЕКТИВНО ОРГАНІЗУВАТИ ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ВДОМА

1.   Дотримуватися режиму дня.

Дитині дуже важко буде повертатися до навчальних буднів, якщо зараз її графік сильно зсунеться. Тож бажано продовжувати лягати спати, прокидатися, харчуватися і відпочивати в один і той же час.

2. Скласти розклад занять.

Для того, щоб ефективно організувати освітній процес вдома, потрібно допомогти включити навчання дитини в її звичний режим та розподілити його таким чином, щоб вона чітко знала, що вранці вона 2 години займається, до прикладу, математикою і проходить онлайн-курс з англійської мови, а після обіду читає та створює проект, виконує ЛПР, проходить тестування тощо.

Зазвичай найпродуктивнішим часом для навчання є ранок. Хоча, звісно, складаючи розклад, орієнтуйтеся на індивідуальні особливості власної дитини.

В онлайн-заняттях і дистанційному навчанні загалом Ви можете регулювати навантаження і вибудовувати гнучкий графік. Тож навчальні години можуть тривати трохи більше або менше, залежно від індивідуального темпу дитини.

Також, бажано, складати план занять на наступний день звечора і дотримуватися щодня однакових часових рамок — наприклад, навчання о 09:00-12:00 вранці й о 14:00-17:00 ввечері. Це допоможе дитині організуватися і розвивати навички тайм-менеджменту.

3. Організувати робочий простір.

На ефективність навчання дуже впливає робоче місце. Тож, щоб дитина могла зосередитися на виконанні завдань, потрібно забезпечити її комфортним та зручним робочим місцем. Адже навчання на дивані або лежачи в ліжку, буде сприяти відволіканню і шкодити здоров’ю дитини.

4. Усунути фактори, що можуть відволікати дитину.

Середовище, що не відволікає увагу, дозволить дитині навчатися ефективно та допоможе почуватися більш спокійно. Тож під час виконання завдань дитиною намагайтеся забезпечити відсутність сторонніх шумів — вимкніть або зрбіть тихіше сповіщення мобільного телефону, комп’ютера, телевізор та радіо, голосно не розмовляйте.

Певна фонова музика може допомогти дитині налаштуватися на навчання, але важливо, щоб вона не була занадто голосною і не стала відволіканням.

5. Робити регулярні перерви.

Під час виконання завдань важливо кожні 45-60 хв. робити перерви для відпочинку та фізичних вправ, щоб уникнути перенапруження очей від комп’ютерного монітору та залишатися сконцентрованим.

Адже навчання невеликими блоками дозволяє мозку краще зрозуміти та зберегти інформацію. А фізична активність покращує кровообіг, активізує фізіологічні процеси, що сприяють сприйняттю, відтворенню й опрацюванню інформації.

Крім фізичних вправ, підліток може під час перерви зайнятися справами по дому. Але дуже важливо, щоб під час відпочинку підлітки уникали перебування перед монітором (не гортали стрічку новин у соціальних мережах, не переглядали відео та не грали в комп’ютерні ігри), щоб вони могли повноцінно відпочити.

6. Чергувати онлайн-навчання з іншими видами навчальної діяльності.

Бажано включати в навчальний час не лише слухання онлайн-лекцій чи виконання завдань на комп’ютері, а й для кращого засвоєння та запам’ятовування інформації - роботу в зошиті (конспектувати, робити замітки), читання книг, створення проектів, спостереження, експериментування.

І не забувайте влаштовувати перевірку знань після засвоєння інформації — нехай учень відповідає на запитання, переказує, проходить тести, виконує контрольні роботи. При цьому «вимірюйте» успішність навчання якісними, а не кількісними показниками. Критеріями можуть бути розуміння правил, точність виконання математичних операцій, грамотність письма тощо. Це орієнтує учня на реальний результат, а не його імітацію.

7. Мотивувати дитину до успіху.

Мотивація може бути різною  зовнішньою (заохочення тощо) та внутрішньою — власне пізнавальний інтерес (який підвищується від похвали за її досягнення тощо).

Звісно, ви можете поєднувати обидва види мотивації, але більш ефективним для Вашої дитини буде вироблення саме внутрішньої.

Пам’ятайте: ваші заохочення та уважність показують дитині, що ви пишаєтесь її роботою і її зусилля не залишаються непоміченими.

8. Спілкуватися з іншими.

Комунікація може також допомогти підвищити ефективність навчання в Інтернеті. Можна зв’язатися з вчителями, зареєструватися на форумах, підтримувати зв’язок з батьками одногрупників вашої дитини.

Можна об’єднатися й створити групу, де будете ділитися корисними ресурсами та досвідом. При цьому в дітей може бути власна група, де вони зможуть ставити запитання, допомагати один одному вирішувати завдання, ділитися враженнями тощо. 
        При цьому намагайтеся не порівнювати успіхи вашої дитини з іншими, адже всі вони — унікальні та розвиваються у власному темпі. Нехай діти чують від вас слова підтримки та отримують завдання, які відповідають їх рівню, цілям і потребам.

9. Залучатися до процесу навчання.

Залишайтеся причетними до дистанційного навчання Вашої дитини, допоможіть їй скласти графік, розібратися з метою та завданнями, налагодити режим дня.

Однак пам’ятайте: чим старшою є дитина, тим більше вона має займатися самостійно. Підлітки цілком здатні самостійно опановувати матеріал, здавати тести та організовувати своє навчання. Тож створіть дитині такі умови, в яких вона буде відчувати свою відповідальність за навчання.

При цьому цікавтеся її успіхами, враженнями від онлайн-навчання, попросіть ділитися труднощами, підтримуйте свою дитину.

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА ПІД ЧАС КАРАНТИНУ!

Ми живемо в інформаційному потоці, у світі соціальних мереж, світі ЗМІ, які зараз переповнені негативними новинами і прогнозами, пов`яза...